Friday 10 March 2017

FST…DS SHAFIE SEMAKIN POPULAR


( lebih TOP banding artis Bollywood)

OLEH: ISMAILY BUNGSU-FST
Jumaat Mac 10/2017

TIBA-tiba nama TOM ANGELRIPPER jadi popular. Popular kena menyebarkan berita yang Shafie di ICU telah meninggal. Hebat.
Sedang yang dikatakan begitu lantang bicara di parlimen kasus korupsi Jabatan Air Sabah.

Bukan saja dikatakan Shafie sudah meninggal kesan STROK dan bakal disemadikan di Semporna, malah ada juga yang mengatakan yang Shafie kena tangkap oleh SPR kesan rasuah di Jabatan Air itu. hebat!

Segala kera, urang utan, badak sumbu monyet, ular, kijang, babi ketawa terbahak-bahak dalam hutan kesan memerhatikan dasar kerajaan yang berada di lokasi Pandirisme melahirkan dasar-dasar bebalisme.

Begitu bertalu-talu saya dihubungi oleh orang ramai hingga kekadang saya naik bosan menjawab dan akhirnya saya diamkan saja kesan saya khuatir terjangkit penyakit bebalisme, pandirisme dan paluiisme itu. jauhkan bala!

Shafie yang jenis yang selalu sabar, tenang tentulah menjawab dan menjelaskan, sesungguhnya itulah sebahagian kerja2 mereka untuk melakukan apa saja agar rakyat tidak percaya kepimpinan Shafie.

" Apapun yang mereka katakan kepada seorang DS Shafie Apdal, kami tidak akan percaya sebab sudah kenal siapa sebenarnya pemimpin BN yang gila-gila " Katanya Daraman Awang dan itu disokong oleh Awang Ahmad Sah Sahari.

Sementara yang namanya Anni Sibun tersenyum dan menjelaskan yang BN tidak lagi punya modal untuk menjatuhkan selain mencipta hal-hal yang tidak masuk akal dan isu aneh-aneh semacam orang gila.

Memang mereka itu sudah gila
memang mereka itu sudah sasau
memang mereka itu kerabat setan
memang mereka itu hantu

Sekarang ramai yang marah dan lalu banyaklah kalangan orang0-orang warisan membuat laporan agar siasatan dilakukan terhadap akaun facebook yang namanya TOM ANGLERIPPER itu.

Rasanya esok akan banyak lagi laporan2 sama bakal menyusul di balai polis di daerah-daerah di seluruh Sabah.
Sekarang nama DS Shafie Apdal memang semakin popular dan mengalahkan artis bollywood dan secara tidak langsung nama WARISAN semakin hebat dan terjulang namanya itu di mana-mana.

Saya tidak melihatnya negatif tetapi saya lihat sebagai positif dan lucu kala DSSA dikatakan STROK dan meninggal di ICU dan kemudian sebentar tadi penulis sama terus menulis dan menyatakan yang  Shafie yang meninggal dikatakannya hidup kembali.

Memang hebat dan rasanya yang namanya TOM ANGLERIPPER semacam boleh mematikan seorang Shafie dan kemudian boleh menghidupkan. Memang hebat dikau yang namanya TOM.

Sebenarnya bila nama  Shafir dikatakan begitu, rakyat bukan saja ada yang marah, malah ada senyum dan mengatakan yang namanya TOM itu gila dan kalaulah beribu mengatakan begitu tentunya doa dan tidak hairan secara perlahan-lahan yang berkenaan akan sasau dan gila kesan doa dan amarah orang ramai.

Yang jelas  Shafie yang sekarang berada di Kuala Lumpur kesan sidang perlimen tentunya ketawa membaca banyak sangat catatan menyentuh hal dirinya dan saya pula terus dihujani dengan macam-macam pertanyaan yang aneh-aneh dan paling-paling saya katakan dunia sekarang penuh dengan fitnah dan kata-kata yang tidak benar.

Begitulah waktu2 yang kita hadapi penuh dengan segala macam dan bagi saya dan  Shafie ini biasa saja dan tidak hairan nanti akan ada tuduhan meliwat dan kali ini bakal dikatakan meliwati seekor babi. Tidak hairan sebab bagi mereka semuanya tidak mustahil.

Inilah dunia kita
inilah rupa bentuk kerajaan
rakyat dirasuki dasar-dasar pandirisme
kesan dasar-dasar bebalisme
juga dasar-dasar paluiisme
bangang

Apapun tuduhan dan hinaan mereka lontarkan kepada seorang Shafie semuanya tidak menjadi sebab seorang Shafie bukan seorang yang dalam akaun ada 2.6 bilion dan rumahnya hanya rumah biasa dan di halaman rumahnya hanya dua buah kereta/satu yang sederhana dan yang satu sakit-sakitan terbatuk kesan tua renta.

Kerajaan boleh saja periksa akaun-akaun DS Shafie di mana-mana bank dan itu tidak sudah buat kerajaan memeriksanya dan tidak susah juga kerajaan meneliti akaun isterinya Shafie  atau keluarga terdekat.

Memang senang
Tidak susah

Kalau memang Shafie kaya raya seperti yang diperkatakan, maka barangkali sudah lama seorang  Shafie  dalam penjara menemankan seorang Anwar Ibrahim.

Memang dunia ini aneh. Aneh bin ajaib kesan ciptaan kerajaan yang mencipta dasar-dasar pandirime melahirkan dasar-dasar bebalisme itu.
Teruskan saja perbuatan yang dimaksudkan dan saya khuatir rumah sakit gila bakal dipenuhi oleh mereka selepas PRU-14 akan datang sebab doa-doa mereka teraniaya biasannya makbul. kalaupun tidak gila pasti setengah tiang jadinya.


No comments:

Post a Comment