Wednesday 5 February 2014

PUNCA KEBAKARAN SUPERMARKET SURVEY MASIH DALAM SIASATAN...



Written by Admin
Wednesday January 05, 2014

OLEH:  SHAIMON S JUMADI
FOTO: SAFFIE S JUMADI

SANDAKAN:-  Bahagian Penjualan kain dan baju-baju di Pusat Membelibela Survey Bandar Pasar Raya dekat sini habis musnah dijilat api dalam tragedy kebakaran malam tadi.
  
Wartawan Free Sandakan Today.com yang sempat  menemui Ketua Balai Bomba Sandakan Jemishen bin Usin  antara  lain berkata kebakaran berlaku pada jam 12.10 minit malam dan bomba yang dihubungi  dalam  10 minit sampai di tempat kejadian.

Katanya  dengan bantuan  empat buah jentera dan melibatkan 43 anggota bomba berjaya memadamkan api untuk tidak berebak ketempat lain hanya mamakan  masa 15 minit.

“Syukur Al Hamdulillah kerana tekan air begitu baik dan dibelakang depan bangunan tersebut  telah dilengkapi pilih bomba dan kerja-kerja memadam api begitu mudah sekali” katanya.

Tambah Jemishin lagi punca kebabakaran belum dapat diketuai lagi begitu juga taksiran kerugian masih lagi dalam siasatan.

“Terdapat sedikit masalah disebabkan gril  para anggota bomba agak sukar masuk kedalam untuk memadamkan api di ruang tempat bahagian jualan kain-kain yang  terbakar” ujarnya.

Sementara Ahli Parlimen Sandakan (DAP) Stephen Wong yang dimaklumkan mengenai tragedy tersebut turut melawat  insiden itu dan beliau melahirkan rasa sedih kerana baru saja menyambut tahun baru cina berlakunya kebakaran tanpa diduga.



No comments:

Post a Comment