Thursday 9 January 2014

EKORAN TANGKI-TANGKI BOCOR DUA HARI TIADA BEKALAN AIR TERPUTUS DI TAMANH MESRA



Written by Admin
Thursday 09 January 2014

OLEH:   MOHD SUFFIAN AHMAD

ELOPURA:- Ekoran  kebocoran tangki-tangki air di seluruh blok bangunan Projek Perumahan Rakyat (PPR) Taman Mesra dalam beberapa minmggu ini  dalam pada itu sejak kelmarin ramai penduduk setempat tidak mendapat bekalan air sehingga ke hari ini termasuk dua hari.

Sudah menjadi kebiasaannya  kalau pihak Majlis Perbandaran Sandakan (MPS) hendak menyenggelarakan kerja-kerja pembaikan paip mereka terlebih dahulu mengeluarkan notis pemberitahuan yang dilekat didinding-dindingan bangunan.

Ini tiba-tiba air  bekalan  terputus perbuatan sebegini yang dilakukan oleh pekerja  MPS benar-benar menimbulkan kemarahan kepada semua penduduk yang terbabit  sepatutnya notis dikeluarkan supaya penduduk awal-awal lagi boleh mengisi semua baldi yang kosong sebagai persedian  mana tahu  bekalan air diputuskan selama 2 bulan.
 
Seorang penduduk Taman Mesra Shaimon S Jumadi (gambar) berkata perbuatan ini amat mengecewakan  satu persatu pihak MPS buat penduduk  Taman Mesra susah  nanti kalau rakyat mengiritik kerajaan di suruh meninggalkan Malaysia serba salah rakyat sekarang dibuatnya tak suka tinggal di Taman Mesra  keluar saja ini perkataan yang sering kita dengar” jelasnya.
   
“Nanti kalau penduduk gagal membayar sewa tertunggak tiga bulan bukan saja rumah disita atau dikunci malahan orang-orangnya sekali disita “ ujarnya.


No comments:

Post a Comment