Sunday 21 September 2014

SHAIMON AKAN TERUS BERTAHAN DI FST NEWS



OLEH: CHARLES P ANDIANG

KOTA KINABALU:-    Editor FST News Saimon  S Jumadi (gambar) menafikan akan meninggalkan portal FST News sekiranya beliau di terima jawatan baru di Portal Online  tersebut tidak benar.

Jumaat lepas beliau telah  menghadiri satu sesi temuduga untuk jawatan Edtor di Portal online The Sabah Insider.com yang beribu pejabat Bangunan SPC Tower Centre Point Sabah  Tingkat 6 Kota Kinabalu di khbarkan  bahawa Saimon telah berjaya dalam sesi temuduga tersebut dan beliau berjaya untuk  jawatannya sebagai editor di FST News (Free Sandakan Today.com) pada masa terdekat ini.

Dalam temubual FST News  dengan Saimon antara lain menjelaskan walaupun beliau bertugas di The Sabah Insider namum beliau tidak akan meninggalkan FST News dan jatuh bangunnya tetap bersama FT News kerana portal ini adalah menggantikan tempat Sabahkini.Net yang kini telah tenggelam.

“Saya tidak akan berganjak daripada FST News kerana portal ini adalah pengganti portal Sabahkini.Net yang kini tidak lagi beroperasi setelah kehilangan seorang Ketua Editor/CEO Arwah MD Mutalib maka saya akan meneruskan perjuangan Arwah Mutalib walaupun FST News tidak sehebat Sabahkini.net akan tetapi poral ini merupakan wadah masyarakat untuk menyuarakan pelbagai masalah.


Setakat ini kata  Saimon  rakyat Malaysia termasuk Semenanjung, Sabah dan Sarawak yang meminati Portal FST News sudahpun mencecah jumlah pembaca 213845 ribu ini membuktikan rakyat di negara ini sudah menerimah kehadiran FST News.




No comments:

Post a Comment