Tuesday 9 September 2014

AKTA HASUTAN 1948 HARUS MEMPERUNTULKAN HUKUMAN GANTUNG SAMPAI MATI KEPADA PARA PENGHASUT.....CADANG KHAIRUL AZAM

By Admin

OLEH KAMARUL  ZAMAN



KUALA LUMPUR:  Sebahagian besar tidak kira pemimpin datangnya daripada pro kerajaan BN mahupun  pihak pembangkang bakal setuju dan menyokong atas cadangan Perdana Menteri Malaysia  Dato Seri Mohd Najib Tun Abd Razak yang akan menghapuskan (memansuhkan)  Akta Hasutan 1948 yang tidak lagi relevan diguna pakai pada masa kini di negara ini kerana akta tersebut dibuat semasa kerajaan British dahulu.

Yang peliknya seorang aktivis pro-Akta Hasutan, Mohd Khairul Azam Abdul Aziz berkata undang-undang tersebut sepatutnya diperketatkan lagi dengan memperuntukkan hukuman gantung sampai mati.

Beliau yang kini mengusahakan satu NGO baru dengan nama Malaysia Mempertahankan Akta Hasutan berkata beliau akan menjalankan kempen untuk mendapatkan sokongan agar akta tersebut dikekalkan.

"Akta hasutan telah menangkap dan memenjarakan mereka yang jahat mulut yang hasut rakyat sejak tahun 1948.

"Akta ini baik, kenapa nak hapus pula? Sepatutnya dikekalkan dan diketatkan lagi. Patut diletakkan hukuman gantung sampai mati kalau hasut lebih daripada tiga kali," katanya.

Peguam itu berkata, bekas ketua polis negara Tan Sri Musa Hassan akan melancarkan kempen tersebut esok.

Bagi golongan cerdik pandai menyifatkan  cadangan yang diajukan oleh Mohd Khaitul Azam  seperti kebudak-budakan kerana akan memberikan suntikan semangat kemarahan rakyat sedangkan Najib sendiri akan memansuhkan akta tersebut digantikan dengan Akta Keharmonian Nasiona.
  

KETIGA PRESIDEN NGO...mereka pertama di tali gantung sampai mati sebab mulut terlalu becok (celupar)




Jika kerajaan meluluskan cadangan Khairul Azam akta hasutan 1948  magi diguna pakai dan mengenakan hukuman gantung sampai mati kepada mana-mana individu yang didapati bersalah atau sebaliknya kerana menghasut di gantung sampai mati mungkin orang yang pertama  menerima hukuman gantung sampai mati ialah Datuk Ibrarim Ali Presiden PERKASA, ISMA dan PERMAS kerana ketiga-tiga pemimpin NGO ini kerja mereka tiada lain ialah menghasut memaki hamun bangsa cina, dan India menghina Agama Kristian.

Bilamana Akta Hasutan 1948 dikekalkan dengan ditambah lagi  kandungannya yang menyebut mana-mana penghasut seperti  tiga NGO PERKASA,ISMA dan PERMAS  sudah tentu mereka bertiga tidak dapat tiduk dengan lena dan  jelas menutup ruang untuk ketiga orang ini menghasut memaki dan menghina mana-mana bangsa dan agama yang tidak diambil sebarang tindakan unbdang-undang.


Tindakan aktivitis itu Khairul Azam yang mencadangkan Akta hasutan 1948 dikekalkan tapi dengan syarat setiap individu  yang terlibat menghasut teritama sekali Ibrahim Ali harus menerima hukuman gantung dulu kemudian diikuti oleh Presiden ISMA dan PERMAS  baru adil



No comments:

Post a Comment