Wednesday 3 September 2014

EQYA IKA (SHER HA) SEMANGKIN POPULAR NAMANYA WALAUPUN PENDATANG BARU DALAM DUNIA KEWARTAWANAN PORTAL

By Admin

ANALISIS  OLEH" APEK  ANSUKOI
PEGAWAI PENGIKHLANAN NEWS FST


PENDATANG baru dalam  kerjaya bidang dunia  kewartawan bahagian Hiuburan yang disandang  oleh  Sher Ha Tokoh atau nama glamornya Eqya Ika (gambar)  amat dialu-alukan oleh pihak pengurusan Postal Online Free Sandakan Today.Net

Saya bercakap bagi pihak News FST bila membaca  dua karyanya yang tersiar di portal ini satu mengisahkan mengenai kewujudan Projek Up Town dan kedua mengenai Vocalist utama Band Melody Group Awang Masran dinobatkan sebagai juara Ambang Merdeka  begitu baik mungkin karya Eqya perlu banyak suntingan yang perlu dilakukan oleh pihak editorial.
  
Syabas Eqya teruskan usahamu untuk menjadi seorang pemberita atau wartawan yang berprestij kerana Eqya telah mendapat bimbingan secukupnya daripada Encuk Saimon S Jumadi seorang wartawan veteran yang tidak asing lagi sudah melangkau  lebih 30 tahun.

Saya percaya dengan bimbingan yang begitu komited  kepada Eqya tidak mustahil Eqya tidak mencapai kejayaan yang cemerlang  dalam aspek kerjaya  bidang kewartawanan disatu hari nanti.


Dalam menceritakan hal kisah Eqya saya sempat berhubung dengan wartawan Hiburan News FST di Shah Alam Wan Salmah Wan  Dzulkiflie (gambar) beliau juga menyokong tindakan News FST kerana memberi ruang kepada para belia khususnya pendatang baru untuk berkecimpung dalam lapangan kewartawanan.

“Syabas teruskan karyamu kami amat menyokong usahamu kalau nak berjuang pantang  mundur kalau sebelum gugur  teruskan Eqya” ujarnya


Seorang jurufoto News FST Saffie S Jumadi juga turut memberikan galakan kepada Eqya supaya bergiat cergas dalam kerjaya sebagai Wartawan walaupun sekarang masih dalam latihan.

Pengurus Kanan Pengikhlanan News FST  Kota Kinabalu (gambar) Jun Pacifico juga mengalu-alukan kehadiran Eqya sebagai seorang pemberita Hiburan di portal Free Sandakan Today.Net. .






No comments:

Post a Comment