Tuesday 28 February 2017

FST.....AKRAPI RAKYAT TARIK RAMAI KEAHLIAN WARISAN


OLEH NURLIYANA ABDULLAH-FST
Tuesday Feb 28/2017


KEKADANG selalu saya perhatikan di grup-grup WHATSAPP atau Facebook selalu dibincangkan hal calon, siapa layak siapa tidak dan mahu orang lokal. Ini jelas mencipta jurang pemisah sesama kita dan tidak baik diamalkan.
Harusnya VISI kita ialah menangkan WARISAN dan fokas gerakan akrapi dekati rakyat masuki kubu BN dan pujuk mereka sertai ahli WARISAN.
Caranya adakan acara kelompok atau ceramah rumah ke rumah dan pujuk ahli-ahli BN atau yang atas pagar dan jelaskan visi WARISAN sambil menjelaskan segala fitnah dan tuduhan terhadap DS Shafie Shafie Apdal dan Warisan.
Ada yang bercita-cita mahu jadi calon melakukan hal seperti yang saya katakan? ada pelobi-pelobi melakukan perkara sama dan apa saja tindakan mereka selama ini? selain hanya kata " sokong Warisan" berulang kali di grup-grup whatsapp yang ahli hanya sekitar 60 orang semacam syok sendiri pula nampaknya.
WARISAN mulanya ditubuhkan, adakah mereka bergerak dan di mana mereka itu dan bila WARISAN mendapat perhatian dan mendapat sokongan kesan usaha yang terdahulu dan mereka yakin sangat WARISAN mendapat tempat di hati rakyat mulalah mereka memperlihatkan wajah. Itu tidak salah tetapi jangan melebih-lebih seperti virus pula jadinya.
Kalau menyokong dipersilakan tetapi janganlah adu domba atau laga-lagakan dan terus asyik memperkatakan soal calon, si anu tak layak dan yang layak si anu bin sianu dan ini tidak baik buat sebuah parti yang visinya mahu memerintah selamatkan rakyat.
Bagi saya tak perlu bincang soal CALON dan jangan sekali mengatakan soal kelayakan seseorang itu, tetapi lebih utama semua serentak BERKERJA keras dan kerjasama mengangkat parti WARISAN dan ajak keluarga kawan-kawan terdekat sertai warisan sama berjuang. Kalau memang jawatan banyak dan kalah gigit jari.
Soal calon, rakyat akan tahu dan laporan akan disampaikan oleh rakyat kepada pemimpin dan yang di sekitar juga akan menyampaikan kepada pemimpin terutama ke pengetahuan DS Shafie Apdal, YB Darell, YB Junz, YB Terrence, YB Jaujan dan banyak lagi dan memang mereka yang memutuskan nanti dan itu hak kepimpinan.
Bila kita bercakap dan bincang soal calon di akar umbi maka itu akan terjadi kelopokan dan berpuak-puak dan memang tidak baik dan kesannya akan ada kata jika kuda tidak terpilih mereka akan keluar meninggalkan parti dan jelas sesudah jadi YB yang berkenaan akan melompat meninggalkan parti WARISAN dan yang demikian baiklah menjadi calon bebas saja selayaknya.
Sekadar bahan untuk kongsi sama dibincang agar tidak menjadi duri dalam daging yang melahirkan kanser berbahaya dan kita kena tegas elak sia-sia dan penat yang dilalui sejak bertahun-tahun  jadi lokasi pembangkang/pejuang.


No comments:

Post a Comment