Sunday 8 February 2015

GOTONG ROYONG TAMAN MAWAR FASA 1 HAPUS DENGGI DAPAT SAMBUTAN LUAR BIASA


OLEH: SHAIMON S JUMADI

SANDAKAN:- Program Gotong Royong Perdana Taman Mawar Fasa 1 bagi pencegahan Denggi yang diadakan pada hari ini  mendapat sambutan  yang amat menggalakan dari aspek sudut penyertaannya.

Progam yang bermula dari jam 8.00 pagi  dan berakhir jam 10.50 am anjuran Jabatan Keshatan Sandakan telah disertai seramai 200 orang yang terdiri daripada NGO, Ahli-Ahli Politik, Kakitaangan Kerajaan Negeri/Persekutuan dan penduduk Taman Mawar.

Kumpulan daripada DAP yang turut menyertai program itu ia telah diketuai oleh Pegawai Khas Ahli Parlimen Sandakan, sementara kumpulan daripada parti PAS Batu Sapi ialah Haji Hamzah Hj Abdullah dan PKR diketuai Jasman.



Mungkin menjadi sejarah paling manis bagi penduduk-penduduk Sandakan apabila program Gotong Royong basmi denggi anjuran pihak Kerajaan khususnya Jabatan Kesihatan menjemput parti-parti pembangkang seperti DAP-PAS dan PKR untuk sama-sama menyertai gotong royong bagi membantu membasmi nyamuk aedes punca denggi.
 
Apapun Amsi Liew wakil DAP Haji Hamzah Hj Abdullah  Wakil PAS, Jasman wakil,PKR  dan Abdul Hamid Sabal wakil PERKASA Sandakan mengucapkan jutaan terima kasih atas kesudian menjemput untuk menyertai program gotong royong itu untuk membasmikan denggi O/

Daripada PERKASA Abdul Hamis Sabah berkata tindakan Jabatan Kesihatan Sandakan menjemput part-parti pembangkang untuk turut serta program itu adalah satu petanda baik untuk membuat kerja amal tidak perlu  mengira  fahaman idologi politik yang berbeza yang penting  kerjasama  yang erat  dan disamping mempunyai sikap jati diri untuk kebaikan semua.

Kata Hamid lagi nyamuk eades kalau hendak menyerang mangsanya dia dipilih oh ini orang BN kita jangan serang oh ini orang pembangkang DAP-PAS dan PKR kita serang kasih mereka kena demam denggi.

Nyamuk Eades kalau mahu menyerang dia tidak memilih orang baik dari BN dan Pakatan Rakyat  dia serang –serang saja yang penting dapat darah.

“Saya amat terharu bilamana pihak Jabatan Keshatan mengajur gotong royong  telah mendapat sambutan luar biasa. cuma yang saya paling kesal begitu luasnya banyak rumah penyertaan dari penduduk Taman Mawar yang turut menyertai gotong royong hanya menampilkan berapa ekor saja penduduk mana sudah penduduk-penduduk yang lainnya


“Sedangkan Taman Mawar paling tinggi dan ramai penduduk-penduduk mendapat jangkitan demam denggi pada tahun lalu sehingga  kehari ini Taman Mawar dapat  7 kes itupun orang-orangnya yang hampir mampus dijangkiti wabak demam denggi berdarah masih tidak mahu bekerja sama untuk membersihkan kawasan kediaman masing-masing masih mengharapkan orang lain” tegas Hamid yang jengkel dengan sikap penduduk yang buta mata buta hati baguslah kamu mampus dibantupun diguna.

No comments:

Post a Comment