Wednesday 25 February 2015

AKIBAT GUNA GULA PUTIH 2.6 JUTA ORANG PENDUDUK MALAYSIA KENA DIABETES...GANTI GULASIHAT (STEVIA)

SOROTAN DARI MEJA EDITOR
SHAIMON S JUMADI






PENGAMBILAN gula
pasir yang berlebihan ia  boleh mendatangkan kemudaratan kepada manusia ia boleh mendatang penyakit kencing manis /diabetes  yang boleh mengakibatkan penyakit buah pinggang.


Menurut  Timbalan Menteri Kesihatan Malaysia Datuk Seri Dr Hilmi Yahaya berkata sebanyak 2.6 juta rakyat negara ini menghidap diabetes pada tahun ini.
Lapor Bernama, kata Dr Hilmi masyarakat negara ini perlu memandang serius masalah ini supaya dapat mencegahnya lebih awal kerana kos untuk merawat penyakit tersebut amatlah tinggi.
Menurut Kajian Persatuan Diabetes Malaysia dan Majlis Pencegahan Obesiti tahun lalu mendapati jumlah penghidap kencing manis membabitkan individu berumur 30 tahun ke atas.
Malaysia kemungkinan besar memiliki penghidap diabetes paling tinggi di Asia Tenggara dalam tempoh empat tahun apabila 3.6 juta rakyatnya menghidap penyakit kronik itu.
Hakikatnya statistik yang begitu merisaukan ini meletakkan Malaysia di tangga ke-10 di dunia dengan jumlah penghidap kencing manis teramai mengikut Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO).
Tambahan pula mengikut Presiden Majlis Pencegahan Obesiti, Jong Koi Chong, Malaysia akan menjadi negara pertama di Asia Tenggara dengan pesakit kencing manis teramai pada 2017 dengan kedudukan keenam di Asia Pasifik dari segi obesiti.

Katanya tabiat orang ramai suka mengambil gula pasir berlebihan  biasnya kalau membuat kopi  semestinya membubuh gula tiga sudu atau empat sudu baru rtasa manis.

Tapi apa akibatnya ramai yang mengidap penyakit kencing manis sehingga kaki jadi kudung selepas itu tiga sampai tiga bulan setelah kaki dipotong orang itu akan meninggal dunia.


Ini sebenarnya boleh dielakan jangan lagi mengambil guna pasir  untuk minuman anda, anda boleh mengubahnya sendiri kalau ada mahu sihat tidak  mahu mendapat penyakit kencing manis.

Dalam kontek ini saya ingin memperkenalkan satu produk yang dikenali Stavia (Gula Sihat) keluaran  syarikat RCC (M)) Sdn Bhd produk ini boleh menggantikan gula pasir untuk digunakan bahan pemanisan dalam bentuk minuman dan lain-lain lagi keperluan.

Stevia kini telah diakui seluruh dunia oleh pakar doctor tentang  kemujarapannya tidak membahayakan kesihatan sebanyak mana digunakan untuk bahan pemanisan didalam minuman tidak membawa kesan negative.

Jadi dengan menggantikan gula pasir sebagai bahan pemanisan  yang boleh membawa padah kepada manusia lebih baik anda menggantikan atau m,enukarkan penggunaan stevia sebagai bahan pemanisan.

Selain anda menggunakan stevia sebagai kegunaan sendiri anda boleh menjadi wakil pengedar atau stockist untuk menjual produk ini kepada orang ramai.

Menurut seorang pengedar dan stockist Stevia iaitu saudara Jumadil Andi Sekandar (Gambar) anda yang berminat untuk sebagai seorang pengedar produk tersebut boleh menjadi hali terlebih dahulu  untuk boleh mendaftar sebagai ahli RCC (M) Sdn Bhd dengan bayaran yuran kemasukan sebanyak RM125.00 disamping itu anda mendapat percuma Stevia 3 botol.

Setelah anda menjadi wakil pengedar Stevia untuk membeli pusingan kedua anda cuma membayar kos RM55.00 untuk 2 botol  sedangkan harga sebotol jika dibeli hareganya RM50,00 ini bermanaknya untung RM50.00


Ramai orang yang menjadi agen jualan produk ini menjadi juwatan segera seperti Jumadil Andi Sekandar dari Sandakan jualan produk telah laris menembusi pasaran untuk kasar sebulan RM50,000.00 .

Sambil anda menggunakan produk gula sihat ini sambil anda mandapat keuntungan yang lumayan hasil daripada jualan produk ini, anda yang ingin mendapatkan produk atau  menjadi ahli boleh berhubung terus menerusi H.P 017-8135010





No comments:

Post a Comment