Sunday 10 May 2015

SKANDAL 1MDB LIBATKAN WANG TABUNG HAJI?






DASAR PENYAMUN TARBUS
(lebai2 berwajah malaikat rampok harta orang miskin)



TABUNG HAJI lokasi umat Islam simpan duit niat untuk ke Mekah. Mereka ini rata2 penoreh getah, peladang serta nelayan yang miskin ada papa kedana.

Duit yang disimpan bukan saja hasil getah, ladang dan jual ikan yang didapatkan dari laut, tetapi ada sumbangan dari anak-anak mereka yang berkerja di Kota demi niat ayah ibu tunai haji balas budi meski hidup di kota susahnya bukan main kesan GST rampok sedikit demi sedikit macam ikan pirana menggasak.

Mereka ini ramai yang sudah tua tinggal menunggu waktu berjumpa ILLAHI dan niat mereka tidak lain dan tidak bukan hajat ke mekah sambil doa mati masuk syurga jumpa nabi jumpa bidadari ahli syurga.

Itulah niat mereka.

Berdasarkan niat itu mereka menyimpan di wang sedikit demi sedikit meski bertahun2 di Tambung Haji yang diasaskan oleh Ungku Aziz berpuluh tahun dulu sesudah merdeka.

Di Malaysia ini rata2 pemimpinnya atas arahan bini merasa gundah bila tahu di KWSP ada bilion wang, termasuk di Dana Pencen Negara, juga zakat/Baitul dan kesannya dana ini mereka rampok curi meski itu bukan hak kerajaan tetapi hak rakyat jelata miskin dimiskinkan.

Tidak puas dengan rampokan itu dengan alasan bangun negara, padahal isi kantung anak bini dan beli belah di luar negara, beli jet kelilingi dunia dan beli cincin 24 juta, anak kawin juta2 biaya dan buat filem porno setengah bilion diharam di Malaysia perosak anak bangsa.

Cipta 1MDB agar kelihatan cantik dan duit rampokan disalur ke sana dan di sana pula ada kambing2 hitam yang ikut perintah kerjanya meLEMBU keturunan lembu sharizat angguk2 dan bergaji ratus ribu sebulan dan ahli lembaga pengarahnya mewah2 kaya raya hidup atas keringat petani, peladang, nelayan miskin.

Manusia jenis apa semacam ini hidup mewah melalui keringat rakyat miskin di desa, kampung2 mukim ulu lokasi sempadan.

Malaysia memang cantik semuanya siap dengan satu famiut cincailah dan ada siap dengan pencuri, penyamun tarbus, khianat bangsa laknat dan bijak beralasan menutup bangkai berulat dan hidup dalam bala menimpa dan neraka siap membakar manusia hipokrit penipu nombor satu di negara yang konon Islam Hadhari dan Islam contoh di dunia fana.

NURLIYANA ABDULLAH
sabah

No comments:

Post a Comment