Monday 6 July 2015

DATO SERI KEMELLIA HASSAN-RAHIMAH ASRAH DAN NORAINI SULONG MEREKA PEMIMPIN DINAMIK

SOROTAN DARI MEJA EDITOR
SHAIMON S JUMADI


SUDAH terang bersuluh lagi sudah gaharu pula  sudah tahu bertanya pula  inilah ungkapan yang sering dilafaskan oleh setiap insan.

Kelihatan di raut  wajah seorang pemimpin yang sentiasa disenangi dan kelilingi oleh para penyokongnya tidak kira parti mana datangnya sama ada PBS,UMNO dan MIC mereka sentiasa seiring dan bersama dalam apa jua aktiviti-aktiviti kemasyarakatan.

Karisma Ramadhan anjuran Majlis Pembangunan Wanita dan Keluarga (MPWK) Parlimen Batu Sapi  yang diketuai sendiri Rahimah Asrah selaku Ketua Wanita Bahagian UMNO Batu Sapi yang diadakan di Hotel Ibis  Style dekat sini walaupun diadakan secara sedarhana namum mendapat sokongan padu oleh semua pihak.


Antara tetamu kehormat pada Karisma Ramadhan itu ialah Ketua Bahagian UMNO Bati Sapi Datuk Hj Samsudin Yahya  dan juga ahli-ahli parti komponen khususnya daripada PBS dan MIC.

Bercakap mengenai tahap kepimpinan Rahimah sebagai Ketua Wanita UMNO Batu Sapi semakin hari semakin menyerlah dan semakin dekat dihati para penyokongnya khusus wanita-wanita kawasan Sekong dan Batu Sapi.

Apa lagi disepanjang sempena bulan Ramadan ini Rahimah macam kelihatan terlalu sibuk mengatur pelbagai program dan sambil menghadiri lain-lain acara ditambah lah menyertai Jelajah Ramadan.

Saya bercakap ini berdasarkan apa yang kita lihat terus terang saya katakan di Sandakan ada dua pemimpin wanita  yang tidak pernah mengenal erti letih dan penat sentiasa bersama masyarakat yang saya maksudkan selain Rahimah Asrah dan juga Noraini Sulong  ini mereka pemimpin diperingkat politik merupakan pemimpin dinamik.

Sementara seorang lagi di daerah  Tawau ie merupakan aktivis masyarakat  yang sejak kebelakangan banyak membatu kepada golongan miskin yang tertumpu kepada anak-anak yatim anak-anak fakir miskin dan  orang-orang tua (warga emas) ialah Dato Seri Kemellia Hassan.



Tindakannya yang suka menjalajah kemerata tempat sehingga menemukan keluarga Jamilah Abdullah dan semuanya redzuan Kijam yang tinggal dikemah.

Hasil  pendedahanya yang menyerlah tersiar  di media portal The Sabah Insider  akhirnya keluarga yang malang itu mendapat perhatian langsung oleh pihak-pihak tertentu sehingga badan-badan amal kebajikan dapat menghulurkan bantuan.

Dan itu termasuk Ketua Wanita UMNO Bahagian Libaran Datuk Armani Datuk Haji Amiruddin turut mengambil keluarga itu untuk berpindah ditempat yang sesela.






No comments:

Post a Comment