Friday 7 February 2014

NIAT MUSTAFAH (PPIM) HENDAK BUNUH TERESA KOK YANG DISOKONG PENUH OLEH UMAT ISLAM DI SEMENANJUNG MP SANDAKAN BUAT LAPORAN POLIS



Written by Admin
Friday February 07, 2014

OLEH: SHAIMON S JUMADI
FOTO: SAFFIE S JUMADI


SANDAKAN:- Tindakan agresip dan ganas seorang aktivis daripada kumpulan NGO  yang menamakan  diri mereka sebagai “Majlis Jemaah  NGO  Islam Malaysia”  yang ketuai oleh Mustaffah Hamzah daripadaPersatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) yang telah menawarkan dari RM500.00 sehingga RM1,200 untuk membinasakan atau menampar kepada Teresa Kok seperti yang tersiar di beberapa media portal  antaranya Malaysia Kini bertajuk: “NGO Lumur Darah Ayam pada Gambar  pemimpin DAP-PKR bertajuk Tawaran RM500.00 Tampar Teresa Kok  Free Malaysia Today (FMT)  bertajuk: Reward  For Slapping Teresa Kok increased to RM1,200.00 dan tersiar juga di  The  Malaysia Insider  bertajuk: Muslim NGO Slaughters  Chicken Offer RM 1,200.

Selain itu juga tersiar di portal Free Sandakan Today.com bertajuk: “Mustafah Hamzah Menawarkan RM500,00 Untuk Menampar Teresa Kok” pada 6 Februari 2014 dan Pihak Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) Akan Bunuh Teresa Kok Mendapat Sokongan Padu dari Umat Islam Di Semenanjung Dakwa Mustafah Hamzah pada 7 Februari 2014.

Disebabkan tindakan Mustafah  akan membunuh Teresa Kok yang mendapat sokongan  daripada seluruh Umat Islam di negara ini  PAS dan PKR  tidak terlibat Ahli Parlimen Sandakan (DAP) Stephen Wong  bersama  beberapa pemimpin kanan  DAP Sandakan  Frankie Poon, Calvin Chong dan George Hiew telah membuat laporan polis di Balai Polis Bandar pada jam 11.00 pagi tadi.

Dalam laporan Polis Rujuk:  Sandakan/001907/14 Tarikh:7/02/2014 jam 11.00 pagi dan isi kandungan  dalam laporan tersebut “ Saya minta pihak polis  menyiasat kenyataan-kenyataan  sekumpulan  NGO yang menggelarkan diri mereka sebagai Majlis Jemaah NGO Malaysia Islam Malaysia.

Dalam artikel-artikel- tersebut diatas sama ada mereka telah melanggar vundang-undang khususnya  kesalahan ugutan di bawah Seksyen 506 Kanun Keseksaan serta Seksyen 4 Akta Hasutan 1948. Saya juga minta mereka disiasat atas ancaman  yang boleh mendatangkan  kecederaan  kepada Teresa Kok sebagai Ahli Parlimen Malaysia Sekian laporan saya.


Wong berkata tindakan yang berunsur jenayah seperti yang dilakukan oleh Mustafah Hamzah masih mendapat sokongan padu daripada masyarakat Islam disemenanjung ini akan menimbulkan kemarahan kerana seolah-olah kerajaan telah mendorong dan menghalalkan perbuatan jenayah yang telah menggunakan nama Islam.

Sementara dalam keterangan EXCO Ketua Angkatan Muda Malaysia merangkap  Naib Angkatan Muda Malaysia Parti KeADIlan Rakyat Mohd Serman Hassnar  yang sempat ditemubual pada sesi sidang media dengan para wartawan  sejurus selepas membuat laporan polis di Balai Polis berhampiran.

Serman turut mengutuk atas perbuatan jahil dan biadap Mustafah Hamzah kalaupun nak malakukan jenayah dan ada niat  hendak membinasakan Terasa Kok sampai mati walaupun didorong oleh kerajaan BN tetapi jangan sesekali menggunakan persatuan Islam untuk dilibatkan dalam kanca jenayah.

“Tindakan Mustafah yang mendapat tajaan untuk mencederakan Teresa Kok benar-benar  mencerminkan Islam ini   mengamalkan ajaran-ajaran ganas dengan  sesuka hati untuk membunuh manusia hanya perkara kes Vedio. Saya sebagai umat Islam rasa malu bila mana seorang pemimpin Islam berkelakuan kejam sampai mahu bunuh membunuh dengan menawarkan secara umum dan tersebar luas  dimedia-media sesiapa yang berminat untuk membunuh Terasa Kok akan di bayar RM500.00 sehingga RM1,200” ujarnya.

“Disebabkan ramai pemimpin kerajaan yang benar-benar merestui disamping mendapat sokongan padu daripada seluruh umat  Islam seperti yang didakwa sendiri oleh Mustafah mereka tidak lagi takut dengan undang-undang negara sebab  untuk membunuh Terasa Kok  mendapat tajaan daripada orang-orang tertentu” katanya.

Kita tahu sebanyak manapun kita laporkan kepada Polis atas niat buruk Mustafah yang menggunakan nama persatuan Islam sebagai wadah dan saluran untuk membunuh Teresa Kok sudah tentu dibiarkan  begitu saja ini adalah  dasar undang-undang baru negara  Malaysia kalau para penyokong BN/UMNO membunuh orang sampai mati mana polis berani  membuat tangkapan dengan mereka tetapi disebaliknya kalau penyokong pembangkang yang membunuh para penyokong  kerajaan mereka ditembak sampai anak perut mereka terburai dan berkecai.” Tegasnya.


“Kita hairan tambah Serman kenapa masih ada orang Islam di negara ini yang sanggup bersekongkol kepada para bajingan yang terlibat mahu membunuh   Terasa Kok apa akan terjadi kalau Mustafah dan kuncu-kuncunya benar-benar membunuh Teresa Kok baru polis tidak akan mengambil tindakan kerana mereka ini bangsa Cina dan pembangkang sudah pastinya akan tercetus pergaduhan besar antara Bangsa Melayu dengan Cina.

“Saya menasihat kepada badan-badan NGO di negeri Sabah jangan terikut-ukut budaya ganas seperti yang dilakukan oleh para pemimpin Islam di Semenanjung yang suka buat poraporanda   antara kaum dengan kaum lain ini jelas PERKASA telah banyak membakar Gereja hampir diseluruh negara termasuk membakar bible masih bebas tanpa dikenakan tindakan undang-undang.

Orang-orang Sabah masih waras walaupun masih banyak NGO mereka begitu patuh kepada undang-undang tidak seperti di Semenanjung 90 peratus badan NGO menyumbang kepada keganasan  membunuh manusia dengan begitu muda tanpa diambil tindakan” tegasnya.











SIDANG MEDIA....Mustafah Hamzah  Wakil Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM)  di sidang medianya  menjelaskan niatnya untuk membunuh Teresa  Kok dengan ganjaran yang ditawarkan RM500.00 hingga RM1,200 yang mendapat sokongan padu umat Islam diseluruh Semenanjung terkecuali pemimpin PAS dan PKR 






No comments:

Post a Comment