Wednesday 5 February 2014

Kemampuan Datuk Teo Chee Kang sebagai Pengerusi LDP Kabur



Written by Admin
Wednesday February 05-,2014


 

 Surat Terbuka  Kepada  Ediror

                   Saya telah menerima banyak komen daripada pelajar-pelajar jurusan sains politik daripada  beberapa buah universiti -universiti tempatan.. Agak kecewanya  Datuk Teo Chee Kang hanya 1 peratus orang yang menyatakan dia mampu menjadi presiden LDP.

             Dalam pada itu nisbah   99 peratus yang merasakan Datuk Teo tidak mampu menjadi Presiden LDP dan  kerana tidak mampu mengawal anak -anak buahnya . Contohnya,  Datuk Teo menyatakan dalam media bahawa dia hendak menghentikan pergolakan antara  dua pihak.tetapi anak buah Datuk Senator Chin Su Pin telah mengarahkan  Dewan Bandar Raya  Kota Kinabalu dan Majlis Perbandaran Sandakan untuk merobohkan ikhlan yang dipaparkan oleh Datuk  VK Liew

Tindakan Anak buahnya  bukan sahaja menimbul rasa marah pihak Datuk Vk Liew manakala juga terbukti bahawa anak buahnya Datuk Teo pun  tidak mendengar arahan sebagai presiden LDP .dan Datuk Teo juga hanya sebagai Patung  Boneka LDP sahaja kerana kuasa yang sebenarnya bukan darinya  dan tetapi timbalan President iaitu Senator Chin Su  Pin dan adiknya yang juga mantan  calon Luyang Chin Su Yin yang memonopoli kuasa dalam kepimpinan Datuk Teo Chee Kang.

               Datuk Teo boleh dikatakan seorang yang mudah berubah . mengapakah boleh dikatakan sedemikian . Pada tahun 2010 ,Datuk Teo Chee Kang dan  Senator Chin Su Pin telah mengeluarkan kenyataan  bahawa mereka tidak dapat bekerjasama dengan Ketua Menteri tetapi pada tahun 2014 , Datuk Teo Chee Kang , Senator Chin Su pin pula berkata bahawa mereka akan kerjasama dengan Ketua  Menteri .Ini dapat menunjukkan mereka seorang pandai mengambil kesempatan semasa mereka mengalami kesempitan

                        
Walaupun  Ros telah menyatakan bahawa  Datuk  Teo Chee Kang telah dilantik sah  sebagai  Presiden LDP tetapi pada pandangan kepada para pelajar jurusan sains politik tidak berfikir sedemikian kerana Datuk  Teo Chee Kang  telah dipecat  sebagai setiausaha agung LDP  dan keahliannya juga telah dibekukan oleh  Lembaga Dislipin LDP.  Mengapakah masih boleh  membuat pemilihan dalam  jawatankuasa tertinggi LDP dan juga dipilih  sebagai presiden LDP? Adakah Lembaga Dislipin LDP tidak mempunyai kuasa  untuk membekukan ahli atau Ros tidak tahu  apa cara untuk menguruskan pendaftaran pertubuhan.


Akhir kata,orang yang berkaliber dan mematuhi segala peraturan peraturan parti barulah layak menjadi presiden .


Yang benar

JOSEPH CHONG KUI MIN

No comments:

Post a Comment